Thursday 22 December 2011

novel nie xabis buat agy....

Terus menanti cinta sejati

BAB 1

"Dyaaa! Bangun!!!! Hari da meninggi kambing pun tahu bangun awal pagi tau!" suara emak membebel meluncur satu persatu di perdengaran
Citt! Elok sangat la tu samakan aku dengan kambing, kambing kambing lah mane boleh sama dengan manusia.
Ciri fizikalnya pun dah tunjuk yang dia tu kambing aku ni manusia.
Hisy mak ni, takkanlah kambing sama dengan aku.
Banyak bezanya. Aku rajin mandi, siap melulur body ala-ala model lagi mana sama aku dengan kambing, kambing tu dah la takut air.

"Dya!!! Kali ini suara mak bertukar menjadi nyaring, siap dengan soundtrack bunyi pintu bilikku digegarkan bagai nak pecah pintu itu diketuk oleh mak. Entah-entah bertukar jadi hulk apa orang tua ni?
Aku ketawa kecil. Nak taknak aku tarik juga selimut ku yang tebal itu.
Pintu bilikku kukuak. Mak tercegat dengan mulut yang terkumat-kamit.
Ah-ha! Itulah mak aku. Orangnya gembal, tetapi tidak berapa tinggi.
Rambutnya disanggul tinggi. Mulut pulak boleh tahan,
Pantang pulak kalau tak membebel kat telinga aku. Dari pagi sampailah ke malam, selagi celik matanya dan nampak kelibat anak daranya yang cantik ni, ada saja yang dia nak khutubahkan.
"Ha. Tu nak kemana pulak tu?"emak menyergah.
Langkah ku menuju ke meja makan langsung terhenti.
Cepat pergi mandi kata mak. Aku memandang mak dengan penuh tanda tanya.
"ish budak ni umur baru 18tahun dah pelupa, mak berungut dan terus berkata "hari inikan hari pertama kau masuk ke universiti.

"ya allah!! Macam mana aklu boleh terlupa. Cepat-cepat aku menarik tuala yang tersangkut di pintu bilikku dan terus ke bilik air.
Selesai mandi aku terus bersiap dan makan. Pakcik atau ayah tiriku sudah bersiap sedia menunggu di depan pintu.
Akak mana mak? Kata ku setelah menyedari kakak ku tiada di dalam kereta.
Emak ku segera memanggilnya "mira oh mira" dengan berpakaian baju kurung kakak ku terlihat sungguh ayu walaupun tanpa mengenakan mekap.
Jam menunjukkan pukul 8pagi, aku perlu ada di sana jam 12 tengahari. Lega hatiku kerana jalan lengang, aku di tempatkan di UITM Melaka aku mengambil jurusan kewartawanan.
Kira-kira jam 11.30 pagi aku tiba di UITM Melaka. Tak dapat kubayangkan kelajuan kereta yang di pandu oleh pakcik bagaikan kelajuan formula one. sesampai aku di situ aku melihat ramai penuntut baru sedang beratur dikaunter pendaftaran. Aku berlari anak menuju ke tempat tersebut, "pang" aduh aku berlanggar dengan seseorang. "hey buta ke katanya!! "sorry-sorry saya tak sengaja" kata ku. Apa tak sengaja tengok habis barang saya bertaburan.
Aku mengetap bibir geram "hey cantik je bahasa!! kata ku.
Saya dah minta maaf tu pun kira baguslah. Disitu berlakunya pertengkaran antara aku dan mamat tu.
Semua orang memandang kearah kami,dengan rasa geram aku terus berlalu dari situ.
Selesai mendaftar aku terus ke kereta untuk mengambil barang,
Mak,akak dan pakcik membantu ku membawa barang ke dalam bilik.
Mereka semua meminta diri aku pun berjabat tangan dengan mereka dan mereka berlalu dari situ.
Aku yang masih geram dengan peristiwa tadi terus mengetap bibir.
Tanpa ku sedari seseorang masuk kedalam bilik assalammualaikum.
Aku tersedar dalam lamunan dan terus menjawab waalaikummussalam.
"Hai jauh termenung? Katanya. "eh tak adalah. Kataku.
Dengan menghulur tangan hai nama saya dianatul huda awak boleh panggil saya dya.kataku lagi. Lantas tangan ku di jabat. Hai nama saya amirah balqis awak boleh panggil saya mira. "eh mira macam nama kakak saya, owh ya jawabnya. Kami ketawa memecahkahkan kesunyian. Tiba-tiba daun pintu ditolak oleh seseorang.
Alangkah terkejutnya aku apabila menyedari bahawa rakan baik ku iaitu syira dan tyra.
"hey korang.korang buat apa kat sini. Tyra tengok tu tanya pulak.
Ni bilik kita orang jugaklah kata mereka.
aku terus memeluk mereka. "ehem!! Mira berdehem dan berkata taknak kenalkan dengan saya ke?. "owh ya!! Korang ini amirah satu bilik dengan kita jugak. And amira ini bestfriend saya dari kecil athirah dan syahirah.
"owh ya apa jadi tadi dya. Tanya mereka kepada ku.
Aku yang kurang memahami apa yang ditanyakan terus memandang wajah mereka dengan penuh tanda tanya.
"ala!! yang kau bergaduh dengan budak laki tu tadi pasal apa, terang tyra.
'" owh pasal tu. Tadi aku terlanggar dia aku dah minta maaf dah.
Tiba-tiba dia kurang ajar, mana aku tak geram.terang ku dengan hati yang geram.
Mereka ketawa sambil berkata la pasal tu je ke, ingatkan pasal apa.
Korang boleh gelak. kataku dengan nada suara yang geram dengan reaksi mereka. Relaks la. kata mira, kita orang bergurau jer.
Hehehe.aah dya jangan lah marah nanti cepat tua.sambung syira.
"yela-yela aku tak marah. Hehehe.
Pada kira-kira jam 6 kami sudah bangun siap sedia untuk solat subuh.
Selesai mandi kami solat. Selesai solat siswi baru perlu menjalani sesi orentasi pada pukul 7pagi.
Semua siswi baru perlu berpakaian sukan. Semasa orentasi aku berkenalan dengan beberapa orang siswi di situ antaranya farzira,farah dan afiqah. Mereka sangat kelakar. Dalam kami asyik bersembang, "ehem cik kak oii sila jangan bercakap" kata beberapa orang senior disitu. Kami terus diam tetapi di wajah muka masing-masing terasa ingin ketawa kerana malu.
Semasa didewan makan aku sedang leka membawa makanan
Tiba-tiba "pang" makanan aku berterabur. Dengan perasan geram aku terus menoleh. Aku terkejut bercampur geram kerana orang yang melanggar aku hari ini sama dengan orang yang langgar aku hari pertama aku di Universiti ini. "hey kau lagi" kata mamat tu.
"ah kau nak balas dendam ke apa langgar aku hari ini" kata ku.
"eh bila masa aku langgar kau, kau yang langgar aku dulu"katanya.
"hey agak-agak sikit kau yang langgar aku dulu tengok habis berterabur makanan aku" kataku dengan nada suara yang tinggi.
Tanpa disedari semua mata memandang kami. Tiba-tiba senior di situ datang kepada kami. "apahal ni sham" katanya. "entah acap la minah ni dah dua kali dia langgar aku" katanya.
Aku dengan perasaan yang tersangat marah terus berkata
"hey kau ni da lebih kau yang langgar aku dulu aku pulak kena dah la langgar orang tak reti nak minta maaf pulak tu". Dengan baru menyedari aku sedang bergaduh itu tyra terus pergi kepada ku.
"dya kenapa ni jangan gaduh-gaduh kat sini orang pandang"
Kata tyra. "saya minta maaf atas kesalahan sham" kata senior tersebut. Aku yang dari tadi marah terus berlalu dari situ.
Tanpa disedari aku diperhatikan oleh asyraf atau pun shahrul asyraf senior kepada aku.
Setelah tamat seminggu orentasi yang dijalani. Kami boleh memulakan kelas. Aku lega kerana aku sama kelas dengan mira kawan sebilikku, dan farzira kawan yang aku baru kenal.
Sampai di depan kelas aku ingin membuka pintu tiba-tiba "pang"
Lagi sekali aku berlanggar dengan seorang. Aku terus menoleh dan sudah menjangka siapa yang sudah melanggar ku. Jangkaan aku tepat budak yang sama ataupun lebih dikenali sebagai sham.
Tanpa dia sempat berkata apa-apa aku terus berlalu dari situ.
"kenapa lah mesti mamat ni yang aku langgar setiap kali" bisikku didalam hati.
Aku terus mengambil tempat duduk dibarisan kedua dari depan.
Dalam kira-kira 10 minit lepas itu pensyarah kami pun tiba.
Kira-kira hampir 2jam kelas aku pun berakhir.
Sekarang tiba waktu untuk kami makan tengahari aku berjanji dengan tyra dan syira untuk makan bersama mereka di kantin.
"hai lama korang tunggu". "eh boleh tanya pulak dia tanya"kata tyra. Syira pula menjawab "takdelah baru je kira-kira setengah jam".
Mira ketawa kecil"hehehe sorry la kelas habis lambat" .
"is ok kita orang tak kesah pun" kata tyra.
"owh ya macam mana kelas tadi"kata ku.
"ok la agak boring sikit pensyarah tu macam series sangat" kata syira. "ala baru hari pertama" ".sampuk mira. "eh korang nak tau tak dya langgar sapa lagi tadi" . "sapa jangan cakap budak hari tu" kata tyra. "ye budak hari tu"sampuk farzira. "ish klorang ni tu pun nak cerita"kataku. "wah ada jodoh"syira cuba berseloroh. "pap" aku memukul bahu syira. "aduh"!!! Sakit la" kata syira. Serentak kami berkata "padan muka" hahahaha" dalam sedang kami ketawa.
"assalammualaikum seronok nampak boleh saya join" katanya.
Aku menoleh "eh awak bukan ke acap yang meleraikan saya kat kantin hari tu?". "yupp that me, boleh saya duduk?".
"eh duduk la"kata tyra. "thank anyway nama saya sahahrul asyraf".
Kami semua berkenalan dengannya "owh ya dya boleh saya dapatkan nombor awak?".kata shah. Belom sempat aku menjawab apa-apa "ehem awak sebenarnya nak ngorat dyakan cakap jela" kata tyra dan syira. "ish apa la korang ni tak habis-habis mengusik aku" kataku. "ala saya nak berkenal an dengan cik dya takkan tak boleh kot?" . Kata shah. "ummm ni nombor saya 0122413990" kata ku.
"thank saya pergi dulu ye kelas dah nak start bye assalammualaikum" . "waalaikummussalam"jawab kami serentak.
"Ehem-ehem dya dah ada peminat sekarang tak sampai sebulan lagi kita menginap di U ni" kata mira. "ish korang ni dia nak berkawan apa salahnya".
"kring-kring" telefon berdering. "ish siapa pulak ni gangu je" bisik hatiku. Aku segera bangun dan menjawab panggilan tersebut. "assalammualaikum ni dya ke?". "waalaikummussalam ye saya dya bercakap. "hai dya saya ni shah awak tengah wbuat apa tu?".
"owh ya shah saya tengah buat asignment". "owh sorry saya gangu awak". "eh tak dala awak tak gangu saya pun awak pulak tengah buat apa?". "saya tengah baring-baring je, dya awak nak tak join saya masuk nasyid?". "wah bunyinya menarik boleh juga bila ye?"
"minggu depan hari sabtu awak ajak la farzira sekali". "ok tapi dekat mana?" . "dekat bilik agama blok C" . "ok pasti saya datang".
"apa-apa hal contact saya ye bye assalammualaikum".
"waalaikummussalam" aku meletakkan gangang telefon.
"ya allah aku lupa nak bagi tahu farzira".dengan segera aku mendail nombor farzira. "kring-kring" "hello assalammualaikum farzira ada". "waalaikummussalam ira la ni ada apa dya?"
"ira awak ingat tak pasal nasyid saya nak ajak awak pergi dengan saya" . "saya dah tau shah dah maklum kepada saya".
"huh lega saya nanti sabtu kita pergi sama-sama ok?"
"ok awak telefon saya nanti" . "ok bye assalammualaikum" .
"waalaikummussalam". Ira meletakkan gangang.








BAB 2


"kring-kring"telefon ira berbunyi. ira berlari anak menuju ke katilnya untuk menjawab telefon. Hello assalamualaikum hah ada apa dya?".
"waalaikummussalam ira awak dah siap ke nak pergi training hari ni. "training, nak buat apa?" . "huhhh" dya mengeluh panjang dan berbisik dalam hatinya "ira ni pelupa betul lah" . Ira yang menyedari dya diam terus berkata "dya are you there" ."hah ye! Dya tersedar dalam lamunannya dan terus berkata
"kan kita ada latihan nasyid hari ni awak lupa ke??". "hahahah"ira ketawa. Dya terkejut dan terus berkata "eh kenapa awak ketawa?"
"saya bergurau sajalah saya dah lama siap tunggu awak je ni".
"fuh awak ni menakutkan saya jela"kataku. "awak kat mana??"
Kata ira. "saya ada di bawah ni cepatlah turun".kataku. "baiklah saya turun bye".ira meletakkan gangang telefon dan terus menyambar begnya dan keluar dari biliknya untuk memakai kasut. Dya sedang asyik memerhatikan ira dari bawah. Tiba-tiba "kring-kring" tellefon dya berdering dya yang terkejut terus mengambil telefon yang ada didalam poketnya dan dya melihat di skrin telefonnya nama yang tidak asing lagi. Dya terus menjawabnya.
"assalammualaikum dya" . "waalaikummussalam shahrul ada apa?". "awak jadi tak datang latihan hari ni?". "ehh!! Mestilah jadi kan saya dah janji dengan awak yang saya nak datang. "umm awak pergi dengan siapa?". "saya pergi dengan farzira kenapa tanya?". "tak ada apa-apa saja je tanya saya ingat nak pergi dengan awak" . "ohh!! Jomla kalau nak pergi dengan saya , awak tunggu saya kat kantin".
"ok!! Saya datang sekarang bye assalammualaikum" . "waalaikummussalam". Tiba-tiba ira mengejutkan dya dari belakang.
"hah!! Awak bercakap dengan siapa tu". "ira buat terkejut saya je awak ni bila awak turun" . "dah lama dah awak je yang tak perasan yela leka cakap dengan buah hati kat telefon".
"pang" aku penampar bahu ira. "ishh shahrul la tadi dia tu kawan saya je, jomlah lama dia tunggu nanti. "hehehe"ira ketawa sambil mengosok-gosok bahunya. Mereka berjalan seiringan menuju ke kantin. Sampai saja di kantin dilihat shahrul sudah pun terpacak disitu bersama dua orang kawannya. "hai lama tunggu?" kataku.
"hai tak adalah baru je". Jawab shah. "sapa tu"sampuk ira.

"ohh ya ni kawan saya fabil dan yang sebelah kiri tu firdaus, korang kenalkan ni dya dan ni kawan dia farzira" terang shah kepada kawannya. "hai selamat berkenalan" kata mereka serentak.
"soo boleh kita gerak sekarang" kataku. "aik awak tak nak makan dulu ke?" kata shah. "aah dya aku laparlah makan dulu jom" sampuk ira. "ok la kita makan dulu jom"kataku. Semasa dikantin kami sedang makan aku perasan yang fabil memandang kearahku. "ehem-ehem" shah berdehem. Membuatkan kami terkejut. "hai fabil tajam pandangan tu" kata shah sambil tersenyum. "hah apa"fabil pura-pura tidak mengerti maksud shah. Ira dan daos yang asyik melahap makanan dari tadi tidak menghiraukan apa yang berlaku.
Selesai makan kami terus menuju ke bilik agama.
Sedangku menolak daun pintu. "ah tidak mamat ni lagi"bisik hati ku.
Sham yang sering bertengkar dengan ku. "hai dya kita bertemu lagi" kata sham. Aku hanya memberi senyuman yang tidak ikhlas.
"opss jangan gaduh kat sini ye"sampuk ira. "ishh tak da masa aku nak gaduh dengan dia buang masa je" terangku. "ohh ya!! Dya saya minta maaf hal hari tu". Kata sham. "haii baru sekarang nak minta maaf" bisik hati ku. Aku senyum dan memulakan latihan mereka memilih ku untuk menjadi solo nasyid pada mulanya aku tidak setuju, tetapi akhirnya aku setuju kerana tidak ingin menghampakan mereka.
Mata ku mamandang tingkah laku fabil aku tidak mengerti kenapa harus aku memandangnya. Adakah aku sudah mula suka padanya? "tak mungkin"tiba-tiba aku menjerit. Semua memandang kearah ku.
Aku hanya tersenyum sambil berkata "sorry-sorry tak sengaja".
Semua tergelak melihat aku. "hai dya berangan apa la kau ni" kata ira.
"hehehe" aku gelak dan sambil mengaru-garu kepala ku yang tidak gatal.
Balik saja dari latihan kami bercadang ingin makan tengahari bersama pada mulanya aku menolak tapi setelah dipujuk oleh shah aku terima juga akhirnya.
Semasa makan tengahari mata ku tidak kelip-kelip memandang ke arah fabil aku tidak mengerti kenapa.
Selesai makan kami balik semula ke kampus. Aku segera mandi dan menunaikan solat zohor. selesai aku bersolat aku melabuhkan pungung ku diatas katil.
Tuk,tuk,tuk pintu bilik ku diketuk. "siapa"kataku. "sayalah ira"
"owh masuk la" . "dya ini ada surat untuk awak".terang ira. "aik dari siapa". "entah" jawab ira bersahaja. "ok la bye saya nak balik bilik" ira terus berlalu tanpa sempat aku menanyakan apa-apa.
Aku terus membuka surat tersebut.

kepada dianatul huda.
Assalammualaikum maaf kalau saya buat awak tak selesa
Sya sebenar sudah terpikat kepada awak sejak pertama kali saya lihat awak. Niat sya menulis surat ini hanyalah ingin meluahkan apa yang sya rasa. Kawan awak farzira pun tak kenal siapa sya. Awak juga tak perlu tau siapa sya. Anggaplah sya peminat rahsia awak. Bye semoga kita berjumpa lagi.

Selesai aku membaca surat tersebut aku terus baring dengan niat mahu melelapkan mata. Tetapi kisah surat itu membuat aku tertanya-tanya tentang penghantar surat tersebut.
"huh siapalah agaknya dia"bisik hatiku.
Tanpaku sedari sudah pun masuk waktu asar. Aku segera mengambil wuduk dan solat.
Kira-kira jam 9 malam kelas aku bermula macam biasa aku bersiap-siap dan pergi kelas bersama mira.
Sampai saja di kelas aku dan mira terus mengambil tempat di sebelah farzira dan afiqah "assalammualaikum dah lama awk smpai ira?" kataku. "waalaikummussalam tak adalah lama mana kira 10minit macam tu.jawab ira. "eh awak dah fikir tajuk untuk kita punya assigment?"sampuk mira. "dah nanti saya bagi tahu awak"jawab ku sambil tersenyum."dya-dya tu bukan fabil ke?"tanya ira."mana-mana?"jawab ku segera mencari. "kalau fabil laju je"seloroh mira."tu lah kat tepi tu dia pandang arah sini"sampuk ira lagi. "ah-ha la apa dia buat kat sini"kataku dan mira serentak."dah la lupakan prof da sampai".prof memaklumkan tentang pertukaran pelajar kepada kami sebelum memulakan kuliah dua orang pelajar di tukarkan yang memasuki kelas kami ialah nick dan fabil. Afiqah yang tadinya banyak bercakap tiba-tiba diam dan senyum sorang-sorang kami memandangnya dengan penuh tanda tanya. Kami mengikut arah pandangannya baru kami mengerti bahawa afiqah dan nick saling berpandangan. "ehem-ehem"aku berdehem afiqah tersedar. "hah afiqah jangan pandang lama-lama sebab dari mata turun ke hati"kata kami serentak sambil ketawa kecil. Fabil yang dari tadi memandang kearah ku hanya tersenyum melihat gelagat kami.
Sampai saja dibilik aku terus mengejutkan tyra dan syira aku menceritakan tentang kisah tadi. Aku menyangka bahawa mereka akan terkejut tetapi tidak kerana pelajar kelas merekalah yang bertukar dengan kelas ku."dya kau tau ada budak tu happy"kata tyra.
"happy kenapa?"kata ku kerana tidak mengerti. Syira tersenyum-senyum. "ala haris hairi dari kelas korang tukar ke kelas kami"hahaha"terang tyra sambil ketawa. "ish kau ni"kata syira dengan wajah malu. "oh patutlah aku tengok bersemangat jer syira buat kerja apa pun"kata ku. "dala malas aku nak layan korang tidur lagi bagus bye"kata syira. "eleh tak payah cover-cover syira kalau hati dah terpikat cakap jela hahahahah"kata kami serentak sambil ketawa.
"oklah good night tyra syira". Good night" kata mereka.
Aku terus melelapkan mata walaupun hati masatertanya-tanya tentang surat misteri itu.
Pagi ahad yang indah selesai aku solat subuh aku berniat untuk tidur balik tapi tidak menjadi kerana digangu oleh panggilan telefon.
"kring-kring" "ah malasnya aku nak angkat"bisik hati ku.
Tetapi terpaksa juga. "sapa lah ni"kataku. "ohh ira"aku terus menjawabnya. "salam dya kat depan pintu awak ada surat tau dari peminat rahsia awak"kata ira terus mematikan telefon tanpa sempat aku mengatakan apa-apa.
Aku dengan malasnya mangambil surat tersebut didepan pintu bilik.
"wah pagi-pagi lagi dah dapat surat cinta"kata tyra dan syira.
"eh apa dalam yang terkandung dalam vcd 2?"tnya tyra kepadaku.
"tak tahulah jom kita try pasang"kata ku.
Aku segera on laptopku dan memasang vcd tersebut.
Hanya suara seseorang tanpa wajah.
"hai diana dengarlah lagu ini khas untuk awak"
Deaheart permata yang dicari
Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi
Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini


Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

Suara yang bergitu merdu tetapi suara ini macam pernah aku mendengarnya.
Vcd ini terkandung gambar-gambarku dan suaranya aku makin keliru siapakah dia sebenarnya. "dya!!!" kata tyra yang sedar aku dalam lamunan. "hah ye"aku tersedar. "kau kenal tak suara dia?"tanya syira.
"aku rasa pernah dengar tapi aku tak ingat suara siapalah"terangku. "hurmmm"kami mengeluh serentak. "dahla aku malas nak fikir aku nak sambung tidur"kata ku. "betul juga tu jom"kata mereka serentak.
Aku meneruskan kelas ku seperti biasa. Aku masih tertanya-tanya siapakah dia soalan itu terus berlegar-legar di fikiran ku. "huh" aku mengeluh panjang. Aku tidak perasan yang dari tadi fabil memandangku.
Tiba-tiba fabil menuju kearah aku “hai diana boleh saya duduk sebelah awak?”katanya. “urmmm duduklah”kataku.
dya esok awak ada pergi mana-mana tak?” fabil memulakan perbualan. “rasanya tak kot kenapa?” jawab ku. “ingatkan nak ajak awak keluar besok tu pun kalau awak tak keberatan?”katanya.
urmmm tapi nak pergi mana jer?”kataku. “saya ingat nak ajak awak jalan-jalan tengok wayang”terangnnya . “ok pukul berapa?”tanyaku.
pukul 10pagi saya datang ambil awak dekat luar kampus”.katanya.
baiklah saya jumpa awak esok”.kataku. Hampir 10minit kami berbual pensyarah pun sampai. “maaf saya lambat” kata pensyarah tersebut.
Prof memulakan mengajarannya.
Selesai kelas aku terus meluru ke kantin kerana perutku terasa lapar yang amat sangat.tiba-tiba aku mendengar seperti ada yang memanggil aku, aku menoleh. “ouh shah rupenye”bisik hatiku.
dya besok awak sibuk tak?”. Katanya tanpa membuang masa.
esok saya keluarlah”kataku. “nak pergi mana?”tanya dia lagi. Fabil menunjukkan isyarat supaya aku tidak memberitahu shah tentang rancangan kami. “urmmmmm”aku ragu-ragu hendak menjawab. “dya kau pergi mana hah lama aku tunggu tau cepatlah aku dah lapar ni”kata ira sambil muka mencuka. “hah ira sorry ok-ok jom, shah saya minta diri dulu ya”.kataku lega kerana ira datang. “ok”kata shah dan fabil serentak. “ouh ya korang taknak join sekali ke?”kataku mempelawa. “ok juga tu jom shah”kata fabil. Kami semua meluru ke kantin kami lihat kantin sudah penuh. “dya kita makan kat luarlah biar fabil yang drive”. “umm jomlah aku pun dah lapar ni”.kata ira tak sabar. Aku dan shah hanya menganguk.
Hari yang telah aku tunggu kira-kira pukul 9pagi aku siap memilih baju yang sesuai untuk keluar bersama fabil.

No comments:

Post a Comment

FUNNY